2013'te reklam sektörümüzde olup bitenler

Eminim "2013'te olan bitenler" temalı birçok yazı okudunuz ve "bir tanesine daha tahammül edemiyicim" noktasına geldiniz, haklısınız. Lakin ki, bunu yapmak zorundayım... Büyük bir hevesle geride bırakmaya hazırlandığımız yılda, Türkiye reklam sektöründe olup bitenlerden aklımda kalanlar bunlar; aklımda kalma sırasına göre akıtıyorum, buyurun. Bu arada "en mühim olaylar" gibi bir iddiam yok tabii ki, tamamen kişisel bir liste.

C-Section ve Plasenta'nın WPP tarafından satın alınması

En göze batan dijital ajanslardan biri olan (aslında bu tanımlama da artık yeterli değil) C-Section ve küçük kardeşi Plasenta'nın çoğunluk hisseleri, WPP'ye bağlı Y&R tarafından satın alındı. Rakam açıklanmadı tabii...



Gezi olaylarının reklam ajanslarına fatura edilmesi

Gezi olayları gibi tahmin edilemeyen durumlara karşı programlanmamış olan yandaş medya, ihaleyi bazı reklam ajanslarına yüklemeye çalıştı. Ajanslar bundan zarar gördü.



Alametifarika ve müşteri kayıpları

Yukarıdaki "Gezi'ye destek veren ajanslar" haberlerinden vazife çıkaran Türk Hava Yolları, Serdar Erener'in 'aşırı sevimli' röportajlarına rağmen ajansla yollarını ayırdı. Konudan bağımsız olarak, 2013'ün sonunda bir ayrılık haberi de Turkcell'den geldi. İtiraf edeyim; her ne kadar beklediğim bir haber olsa da, Turkcell ve Alametifarika'yı hiç ayrı düşünemezdim. Beraber büyümüş iki arkadaş gibiydiler...

DDB&Co. İstanbul'un tarihe gömülmesi

Cannes Lions'ın en başarılı ajanslarından biri olan DDB&Co. İstanbul, yine bir Cannes Lions Festivali sonrası kapandı. Müşterileri ve çalışanları, yine DDB İstanbul bünyesindeki Tribal Worldwide'a kaydırıldı. Cannes Fatihi Karpat Polat da, ajanstaki hisselerini sattığını açıklayıp yeni bir ajans kuracağının sinyallerini verdi. Bugün yarın haberi gelir.



Cannes'da yaşanan düşüş

Şimdi tam rakamlar aklımda değil ama geçen yıla göre, Cannes'da kazanılan ödül sayısında bir düşüş vardı. Rekor başvuru sayısına rağmen...

Alkollü içki reklamlarının yasaklanması

Şeriatın kestiği parmak acımaz denilerek sineye çekildi tabii ki. En sevdiğim ve yaratıcı bulduğum içki reklamlarından ilelebet mahrum kalacağız.

Twitter ve Genart ortaklığı

2013'ün başında, Genart Twitter'ın Türkiye'deki reklam satış ortağı oldu. Bu da, yıl boyunca pek çok 'promoted tweet' görmemizi sağladı. Etkili oldu mu bu çalışmalar, tartışılır.

Lürzer's Archive'e göre yılın en iyi ilanı

Dergi, Havas WW İstanbul imzalı Açık Radyo ilanını yılın en iyi ilanı seçti. Bu hem Türkiye hem de Havas WW için iyi bir haber. Bu arada Havas demişken, grup Türkiye'de yeni bir yapılanmaya gitti. Ama şu an burada anlatmak biraz zor; o kadar karmaşık yani :)



Kristal Elma Yaratıcılık Festivali

Yılın en büyük reklam olayıydı bence. Akla hayale gelmeyecek onlarca konuşmacı ayağımıza kadar geldi. 'Hasta Adam' Kristal Elma, bu 4 günlük etkinlikle ayağa kalktı diyebiliriz. Detaylar için web sitesine göz atabilirsiniz. Öte yandan, alkolsüz Kristal Elma ödül törenine de şahit oldu bu gözler. Meyve sulu, kuru pastalı...



Sicimoğlu-Derici tartışması

Kristal Elma gibi önemli bir etkinlik de Brandweek İstanbul'du. Yine pek çok başarılı isim konuşmacı olarak katıldı, güzel bir etkinlik oldu. Ama bu organizasyon daha çok Haluk Sicimoğlu ve Hulusi Derici arasındaki tartışmayla konuşuldu. Lay's, Ayşe Teyze, Didi, gavat gibi kelimeler bu olayı hatırlamanız için yeterli.

Bu yıl en sevdiğim ajans

Şüphesiz ki BLAB oldu. Hemen her işlerinde benim de imzam olsa diyecek kadar severim bu küçük ama etkili ajansı. İşleriyle konuşuldular, ödüllerini de aldılar, oh mis... Tabii Concept ve Kompüter de "markam olsa hiç düşünmeden emanet edeceğim ajanslar" listemin üst sıralarında yer aldı. Happy People Project ise 'gümbür gümbür geldiğinin' sinyallerini verdi.



Aklıma gelen ilk 5 iş

Tabii ki en başarılılar gibi bir iddiam yok; sokakta çevirip "2013 deyince aklına elen ilk 5 reklam" diye sorsalar bunları söylerdim herhalde. Zaman ve mekan darlığı olmasa en az 20 iş sayabilirim elbette.

Happy People Project, Futbol Makinesi



Concept, EKOKredi



Alametifarika, Kobe vs Messi



Über, Abdi İbrahim




Ogilvy & Mather, Kamer Gökçe Kitabevi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder