Acemisinden etohum Kampı Notları 1: Elvan Oktar, Kıvan Odabaşı

Acemisinden diyorum çünkü çok istememe rağmen etohum kampına ilk kez katılabildim. Etkinlik gayet sıcak bir ortamda başladı. Bunda elbette Burak Büyükdemir ve konuşmacıların sıcakkanlı tavrının da etkisi vardır. Konuşma esnasında olsun, programa verilen aralarda olsun sorular ve sorunlarla çok ilgili göründüler ve kimseyi geri çevirmemeye gayret gösterdiler.
İlk konuşmacı Elvan Oktar (ERA Research) genel hatlarıyla bir araştırma sürecini özetledikten sonra  araştırmanın girişimcilikteki öneminden bahsetti. Aldığım kısa notlar şöyle:
- Araştırmaya gereken önem verilmiyor. Buna en büyük gerekçe olarak da bütçe gösteriliyor. Fakat sağlıklı bir araştırmanın sonuçlarına göre hareket edildiğinde projenin genel giderlerinde kayda değer bir azalma da görülebiliyor. Araştırma girişimcinin bütçesini gözü kapalı harcamasının önüne geçiyor.
görsel etohum facebook sayfasından.


- İş battıktan veya kampanya başarısızlıkla sonuçlandıktan sonra akıllara araştırma yaptırmak geliyor: Biz neden battık? Bu özellikle konut ve dizi sektöründe sık karşılaşılan bir durum.

- Yeterli bütçe ayıramasanız bile online araştırmalardan, sosyal medya verilerinden, arama motoru analizlerinden mutlaka yararlanın.


DK Gazetecilik Dijital Grup Başkanı Kıvan Odabaşı’nın, iş planının gerekliliği ve olmazsa olmazlarından bahsettiği sunumu da salondakiler tarafından beğeniyle izlendi. (Bu cümle soğuk bir basın bülteni gibi oldu ama konuşma gerçekten büyük beğeni ve ilgi topladı.) Bu sunuma ulaşabilirsem, buraya en azından linkini koymak isterim. Genç internet girişimcilerinin elinin altında bulunması gereken bir kaynak… Soru-cevap kısmında şöyle notlar almışım:
görsel etohum sayfasından.

- İnternet sitelerinde, paylaşmaya uygun içerik sağlamak çok çok önemli. İçeriğinizin olabildiğince çok paylaşılmasını hedefleyin.

- Sitenize tekrar tekrar gelen ziyaretçileri takip edin. Bu size marka sadakati oluşturma yönünde yardımcı olacaktır.

- Çoklu platform bugünün olmazsa olmazı. Tablette de var olmak şart, mobilde de.

- Haber sitelerimizdeki okur yorumlarına çok önem veriyoruz ama bunları yayınlamakta zorlanıyoruz. Çünkü yorum dili yasalara pek uygun olmayabiliyor. Bu konuda çıkış yolu arıyoruz. Zira oradaki yorum sakıncalı bulunduğu takdirde bundan site yönetimi sorumlu tutuluyor. Bunun için yasaların web 2.0 mantığına uygun hale getirilmesi gerekiyor.

- Milliyet Blog özgün içerik sağladığı için bizim için çok değerli... Milliyetemlak.com 2011 yılında % 54’lük bir büyüme sağladı. Bizden sonra en çok büyüyen emlak sitesinin büyüme oranı % 4.

- Türkiye'de internet girişimcilerinin en büyük sorunu ölçek. Bu da iyi bir iş planı yapmamanın doğal sonucu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder