Acemisinden etohum Kampı Notları 3: Ufuk Tarhan, Cüneyt Özdemir

Terminator-2 filminin müptelası bir çocuk olarak büyüdüğüm için zihnimde makinelerin dünyayı ele geçirdiği, kalan bir avuç insan olarak hep beraber John Connor’ın eline bakmak zorunda kaldığımız bir gelecek kavramı yer etmiş durumda. Öyle ki, 20 yıllık buzdolabımın bir gün bir yerlerden aldığı emirle aniden ayaklanarak yanıma gelip “buraya kadarmış dostum, artık bizim devrimiz başlıyor” demesinden çekinir dururum.
T2 bilinçaltımın en az üçte ikisinde hüküm sürüyor. Hal böyleyken “İnsanlar olarak yalnız yaşadığımız son çağı geride bırakıyoruz. Robotlar&akıllı sistemler bizim işimizi elimizden alacak” diyen Fütüristler Derneği Başkanı Ufuk Tarhan’ın sunumunu endişeli gözlerle izledim.Her konuda bol bol soru sormanın, sorgulamanın gerekliliğinden söz eden ve gençlerin yeterince soru sormadığından yakınan Tarhan’ın konuşması sırasında aldığım notlar:
görsel etohum facebook sayfasından.

- Her sabah 3 buçukta kalkıyorum. Siz de kendinize, böyle bir tutkuyla çalışacağınız bir iş bulmaya çalışın.

- Steve Jobs’ın dediği gibi, gelecek eski gelecek değil. Bunu iyi okuyup niteliklerimizi buna göre geliştirmeliyiz. Belki şu anki işlerimizi yapamıyor olacağız ama aklımızın ucundan geçmeyen iş alanları oluşacak.

- Bu geleceğe önceden hazırlanabilmenin bir yolu da sosyal medyayı çok ciddi bir şekilde takip etmek. Arama motorlarındaki iyi hal durumu en az diplomamız kadar değerli duruma gelecek. Sosyal medyada da tutarlı bir kişiliğiniz olmalı.

- Sorular sorun, girişken olun. Kontaklarınızı çok iyi değerlendirmeye çalışın.

- Kısa bir süre sonra evlerimize 16 milyon tablet bilgisayar girecek. Ve bunları o evlerdeki çocuklar kullanacak. Buna ayak uydurmamız şart.
Kendisine ve daha nice değerli görüşlerine twitter hesabından ulaşılabilir.


Günün son konuşmacısı Dipnot TV kurucusu Cüneyt Özdemir “burada bir internet girişimcisi olarak bulunuyorum” sözleriyle başladığı sunumunda bu ‘işlere’ neden bulaştığını, çektiği zorlukları, beklentilerini anlattı. Aldığım notlar şunlar:
görsel etohum facebook sayfasından.

- Belki de bütün mesleki hayatımı riske atarak bir banka reklamında oynadım. Bu iş için sermayeyi de bu şekilde buldum.

- İşin en zor kısmı medya grubunu kurduktan sonra başladı. Çok iyi hit alıyorduk ama reklam yoktu. Para kazanmıyorsanız çok tıklanma batış sebebidir.

- Ekonomik özgürlük yoksa editoryal özgürlük de zora girer. Büyük ticari girişimlerimiz yok. Yani kaybedecek fazla şeyimiz yok. Bu da özgürlüğü getiriyor.


- Hedefim televizyonuyla, dergisiyle, haber sitesiyle eli yüzü düzgün bir internet medya grubu olmak. İnternete uygun ve sadece oradan yayın yapan bir televizyon kuruyorum. Dizi senaryosu bile yazdım.

- Evlere 16-20 milyon adet tablet gireceği konuşuluyor. Bu gerçekleştiği an her şey değişecek. iPad dergimizin son sayısı 75 bin kişiye ulaştı. Basılı dergilerde bu rakam hayal.

- En büyük problemimiz şu: Dergi yapıyoruz ama reklam ajansları bunu bir site gibi görüp öyle pazarlıyorlar. Reklamveren iPad dergiye karşı hala çekingen. Ajanslar reklamlardan çok komisyon alıyor. Birilerinin ağzının içine bakmadan, kendi iş modelimizi oluşturmak zorundayız.

- Tablet kullanımı artacak ve buna uygun içerik ihtiyacı doğacak. Kopyala yapıştır tekniğinin yeni düzende yeri yok.

- Advertorial önem kazanacak. Deneyimleme ve deneyimin paylaşılması reklamdan daha çok ilgi görüyor.

- Gazetelerin hala neden okunduğunu anlamıyorum. Bir gün önceki haberleri neden okuyayım ki?

- Bu işi ABD’de yapıyor olsam her şey çok daha iyi olabilirdi. Ülkemizde girişimcilik, hele ki internet girişimciliği çok zor. Her şeyi deneyimleyerek öğrenmek zorundayız.

- İş modeli yapmayı bilmiyoruz. Hevesle girip, hayal kırıklığıyla çıkıyoruz. Baştan iş modelini, gelir modelini çok iyi planlamış olmayı isterdim.

3 Aralık etohum kampı benim için böyle geçti. Böyle bir oluşumu hayata geçirdiği için Burak Büyükdemir'e, organizasyonu bana göre sıfır hatayla tamamlayan İTÜ İEEE Öğrenci Kolu'na, bilgi ve deneyimlerini esirgemeyen konuşmacılara teşekkürü borç bilirim; organizasyon fotoğrafları için Facebook'u, önümüzdeki günlerde yüklenmesi muhtemel videolar için de Vimeo'yu takip etmekte fayda var.

1 yorum:

  1. terminatörden futuristler derneği başkanının konuşmasına bağlamak nerden akla gelirki? güldüm.

    YanıtlaSil