Sosyal medyanın yazılı olmayan kuralları

Sosyal medyanın, bunu kullanmanın yazılı olmayan kuralları var. Bunları aklıma geldiğince, aklıma geldiği şekilde sıralamaya çalıştır. Zamanım oldukça güncellemeye de çalışırım tabii ki.


* Olur olmaz her yerde sosyal medya demek havalıdır ama herkesin üzerinde hemfikir olduğu bir sosyal medya tanımı yoktur.

* Sosyal medya iktidarlar tarafından sevilmez, bela olarak görülür. Bu Facebook'lar falan filan çirkin teknolojilerdir, berbaddır.

* Twitter'da, Instagram'da, LinkedIn'de hiç yabancı takipçimiz olmasa bile bio'muzu İngilizce yazmalıyız. Örn: Student at Kahramanmaraş Sütçü İmam University, tea lover, mad about cheese gözleme.

* Facebook'a giren her anne baba, 2 genci bu siteden ve hatta hayattan soğutur.

* Nasıl ki internetin gizli yakıtı pornoysa, sosyal ağlarınki de stalkingdir. "Eski sevgili, yeni sevgili, iş arkadaşı, okul arkadaşı, amcaoğlu, geçen yaz Bodrum otogarında tanışılan kız, tesadüfen adı soyadı öğrenilmiş yan komşu şu an ne yapıyor, ne ayak?" sorusunun, Zuckerberg ve Dorsey'in servetinde büyük payı vardır.


* Youtube'un yakıtı da video altı yorumlardaki kavgalardır. Video ne olursa olsun kavga kaçınılmazdır.

* Facebook kullanıcılarının en az yüzde 70'i, eski sevgilisinin veya hoşlandığı kişinin profilini belli aralıklarla ziyaret eder. Siteyi sırf bu amaçla kullananların oranı ise yüzde 26'dır. Bu yüzden profiliniz her an izleniyormuş gibi kendimize çekidüzen vermelisiniz.

* Bir mekanın kaderi, Foursquare sayfasında yer alan fotoğraflardaki kızların güzelliğiyle doğrudan bağlantılıdır.

* Etkileşim her şeydir.

* Tutan bir esprinin mutlaka boku çıkartılır. Bkz: Baaddin.

* Her an trolleniyor olabilirsiniz. Bu yüzden hep 'bi kere daha düşünmekte' fayda var.



* Tecrübeli bir gazeteci Twitter hesabı açmışsa yahut etkin kullanmadığı hesabından "eski medya öldü, yeni medya daha özgür, yaşasın yurttaş haberciliği, ana akım medya bitmiş" gibi şeyler yazmaya başlamışsa, yüzde 96 ihtimalle işinden kovulmuş demektir. Yeni bir iş bulana kadar devam eder bu abartılı coşkunluğu.

* Bir Twitter ünlüsü, normaldekinden daha coşkulu ve edepli bir tweet atmışsa o yüzde 80 ihtimalle reklamdır.

* "Facebook merkez, çok çabuk gaza gelir herkez!" Sosyal ağ kullanıcısının kanı deli akar, hemen gaza gelmek, delice coşmak ister.

* Twitter'da BÜYÜK HARFLERLE YAZAN ADAM tekinsizdir, sağı solu belli olmaz. Bulaşmaya gelmez. Bulaşmayın onlara.

* Liseli en büyük küfürlerden biridir. İdareli ve kararında kullanılması gerekir.



* Her duruma uygun bir CAPS illaki vardır. Yoksa da sorun değil, hemen yapılabilir.

* Sosyal ağlarda paylaşılmış her şey o anda eskimiş demektir. Herkes hep daha yenisini arar. Örneğin ben bu yazıyı yaz

* Gecenin ikisinde, üç ay önce paylaştığın bir fotoğrafını beğenen, eski bir tweet'ini fav'layan karşı cins muhtemelen sana yazıyordur. Yürüyordur. Akıyordur.

* Bütün kızlar fotoğraflarda güzel çıkar.

* Bütün bebekler dünyanın en tatlı bebeğidir.

* Fotoğraflarını paylaşan her çift, dünyanın en tatlı çiftidir.

* Her ölümlü, ünlü bir Twitter kullanıcısıyla muhabbet kurmaya çalışıp -çok afedersiniz- siklenmemeyi tadacaktır.

* Facebook'ta çalma işlemi izne tabidir. Twitter'da böyle bir kural yoktur.



* Belli bir yaşın üzerindeki her Facebook kullanıcısı, yeğenlerinin duvarına "annengillere selam söyle" yazmakla yükümlüdür. (Bkz: Yukarıdaki görsel)

* Her ölümlü, "Canım çok özledim, mutlaka görüşelimmm" geyiğine meze olacaktır.

* Twitter'da herkes cool, esprili, sarkastik, yer yer alaycı gözükmek zorundadır.

* Twitter'da mention'ı sona koyan kişi biraz sinsidir. Takipçilerinin desteğini arkasına almak ister.

* Gündem esprilerinde hız esastır. Her an "öff baydı artık" diyen bir takipçinizden anfaroyu yiyebilirsiniz.



* Gerçek hayattaki "zengin adamın her esprisi komiktir" kuralında olduğu gibi, çok takipçili ünlü profilin de yaptığı her espri komik sayılır.

* Her evlat, annesinin her paylaşımını beğenmek; onu ele güne rezil etmemekle yükümlüdür. "Müzeyyen Hanım'ın paylaştığı fotoğrafı 1 kişi beğenmiş sadece" dedirtmeyin.

* Atanamayan öğretmenler her zaman haklıdır.

* Her erkek Ask.fm, Instagram gibi mecralarda karşı cinsin ego tatmini için çalışmak mecburiyetindedir. Dünyanın sağlıklı bir şekilde dönmesi için bu şarttır. Örn: Bu kadar güzel olmak zorunda mısın?

* Bu çiftliğin gerçek ağası kedidir. Ve hepimiz ara sıra onun fotoğrafını, videosunu paylaşmak suretiyle ona bağlılığımızı sunmak zorundayız. (Şuna bak, şapşik yaaa...) Çiftliğin kahyası ise bebektir.


* Friendfeed, bu alemin fakir ama gururlu adamıdır. Hep minnetle yadedilir.

* Ekşi Sözlük sosyal medyanın atasıdır (Bu tamamen kendi iddiam). 

* Güzel bir esprinin, geyiğin bayatlama süresi, açıkta kalan bir ekmeğin bayatlama süresinden çok daha kısadır.

* Sosyal medyada herkes olduğundan daha görünmek zorunda hisseder. Daha komik, daha zeki, daha bilgili, daha kahraman, daha yardımsever, daha acımasız...

* Sosyal medya hiç affedici değildir. Linç hep buralarda bir yerdedir ve en ufak bir olayda saklandığı yerden çıkıp gelir. Herkes her an sosyal medya lincine maruz kalabilir.

* Bu saydığım kurallar tabii ki güncellenecektir.

------------------------------------------------------------------------------

Bu yazıyı beğenen aşağıdakini de beğenebilir belki, kim bilir:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder