Reklam Sektöründen Sıradışı İş İlanları ve İş Başvuruları

Reklam sektöründeki eleman ilanlar hep diğer iş kollarındakinden farklı ve 'yaratıcı' olmuştur. Kreatif ajans olduğunu iddia edip de ilçe belediyesi gibi ilan verenler de yok değil tabii (bkz: muteber ajans deneyimli). Bir de bu ilanlara gelen farklı ve bazen gerçekten yaratıcı başvurulara da sıkça rastlamak mümkün. Şüphesiz ki ajans yöneticilerinde böyle yüzlerce başvuru vardır ama ben 'dışarıya çıkmış' birkaç örneği toparlamak istedim. Belki ileride kapsamlı bir haberle gün ışığına çıkabilirler.

Uğurcan Ataoğlu geçtiğimiz günlerde Twitter'da  bu konuya kısaca değinmişti: "Şahsıma mahkeme celbi şeklinde gelen iş başvurusu ajansta infial yarattı. Canlı civciv gönderip 'büyüt beni', oyun hamuru gönderip 'yoğur beni' diyenler de olmuştu. Başvurusunu rock bir şarkı yapıp kasetle gönderen de oldu, kısa metraj dramatik video çekip gönderen de. Bir süre hepsini biriktirdim. Bu işler denize ulaşmaya çalışan kaplumbağaların başarısı gibi, şans kader kısmete bağlı." Bu sözlerden de anlıyoruz ki, ajans yöneticileri her türlüsünü görmüş bu başvuruların. Akıllara hemen "Peki işe alındılar mı" sorusu geliyor. Acı cevap Ataoğlu'nun son cümlesinde saklı: "Adam olacak çocuk şovundan değil bokundan belli olur!" Yani yol yine 'ayinesi iştir insanın...' atasözündeki realizme çıkıyor.


TBWA Beni İşe Alsın
Taylan Yapıcı'nın Kasım 2008'deki girişimi çok konuşulmuştu. Yapıcı, tbwabeniisealsin.com adlı bir site açtı ve 40 gün sonra amacına ulaştı. O süreci merak edenler siteyi şu adreste bulabilirler.


Ali Taran Beni İşe Al!
"Bu blog benim iyi bir reklamcı olduğum iddiasıdır ve amacı bu iddiayı kanıtlayarak Ali Taran'ın beni işe almasını sağlamaktır. Bu iddiayı kanıtlamak için 1 şubat tarihinden itibaren her gün bu blogda sizlerle yeni bir fikir paylaşacağım. Bütün fikirlerin ortak noktası ise yaratıcı olmaları olacak ki benim iddiam da zaten budur." 2009 yılında böyle demişti Adil Zehir adlı genç ve o günlerde hatırı sayılır mecralarda haber olmayı başarmıştı. Söz konusu blogun adresi bu:

Alamet-i Farika'ya Gönderilen Kutu
Özlem Küçükyılmaz'ın başarıya ulaşan başvurusu da medyada geniş yer bulmuştu. O dönemde konuyla ilgili yapılan bir haber şöyle:
"Her şey bir tehdit mektubuyla başladı. Gazeteden kestiği harflerle "Cellocan elimizde, Özlem'i işe almazsanız sorumluluk size ait. İmza Özlem, pardon bir dost." yazdı ve gönderdi. Kağıdın sol tarafına da Cellocan fotoğrafı iliştirmişti. Ardından ajansa Özlem'in CV'si de ulaştı. Beyaz bir dosya kağıdına okuduğu okulları, çalıştığı şirketleri sıralamak yerine kendini anlattığı kocaman bir kutu hazırlamıştı..." Yazının devamına bu linkten ulaşılabilir.

41! 29? Sendromu
Son örnek daha yakın tarihten. 41! 29? sendromuna yakalandığını öne süren genç kızın hazırladığı video da özellikle sosyal ağlarda ilgi gördü.




Biraz da ajans tarafına bakalım. Şu an ismini hatırlamadığım bir ajansın "Gö*üne Güvenen Art Direktör" ilanı, gerçekçi üslubuyla dikkatimi çekmişti. Buraya koymak istedim ama tam metni bulamadım. 

Sahibinden Satılık!
Wanda Digital'den Uğur Akdemir işten ayrılacağı için, boşalan koltuğa (masaya desek daha doğru olur) yeni geçecek birini aramaya başladı. Bunu da gittigidiyor.com'daki şu ilanla yaptı:
"Maslak'taki interaktif reklam ajansında iki buçuk yıldır çalışan art direktörden çok kullanımış, ajans başkanına sıfır, ajans meydanı manzaralı, yaratıcı yönünüzü artırıcı art direktör masası." Gittigidiyor'un viral geçmişi yüzünden bu ilana da biraz şüpheyle yaklaşılmış olduğunu ama gerçekliğinin kanıtlandığını da eklemek isterim.

Aşağıda sırasıyla Youth Republic'in fikir insanı arayışı, TBWA stajyer ilanı ve The Netfork'un +1 ilanı ve Klinik'in sosyal medya uzmanı arayışı var. Vakit buldukça -ve yenilerini buldukça tabii- başka örnekler de eklerim.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder