Teknoloji ve internet devlerinin ilk tanımları

Bugün dünyanın en değerli şirketleri arasında yer alan internet/teknoloji girişimleri, internetin ve hayatımızın büyük bölümünü kapsamış olan siteler, elimizden düşürmediğimiz cihazlar ilk ortaya çıktığında nasıl karşılanmış, nasıl tanımlanmıştı? Bu sorunun cevabı için, en az aşağıdaki listede yer alan markalar kadar değerli olduğuna inandığım, ağzımızdan düşürmediğimiz sosyal medyanın ilk ve en özgün örneklerinden biri olan Ekşi Sözlük'e göz attım ve bu devlerin ilk tanımlarını derledim.


Bu arada, Facebook'u tanımlarken "Yonja gibi" denilmesi; bu iki sitenin bugünkü durumları, "İyi başlayan internet girişimlerimiz neden gerisini getiremiyor?" sorusunu bir kez daha yüzümüze vuruyor.

Facebook

1- Amerika’daki birkaç üniversiteyi Yonja misali kaynaştıran bir web sitesi. 
02.05.2004, cadd

2- Harvard’lı bir öğrencinin kurduğu, sadece belli sayıda üniversitelerde okuyan insanların üye olabildiği Yonjamsı sistem. Üye olurken okul üzerinden aldığınız email ve şifreyi doğrulamak zorunda bırakarak elit bir atmosfer yaratma pesinde olduğu kanaatindeyim.
20.05.2004, continuum transfunctioner

Twitter

1- Üyelerin anlık olarak yaptıkları şeyleri kısaca yazdıkları sosyalleşme sitesi. Anlık blog gibi bir şey. Günlük değil anlık.
07.03.2007, fadetoreality

2- Bunun çok daha güzeli için (bkz: jaiku)
Seneler ardından gelen edit: O zamanlar twitter çok basit gelmişti, Jaiku mükemmeldi. Basit olanın başarısını öngörememişim.
11.03.2007 ~ 14.06.2010, cyrus

Whatsapp

1- Ayfonlulari nerede olurlarsa olsunlar birbirleriyle beleşten chat’leştiren ayfon fasilitesi.
12.11.2009, beter kocek

3- Bu uygulamayla birlikte Blackberry'nin gps ve tuşları dışında bi iddiası kalmadı artık. En azından Blackberry Messenger avantajı ortadan kalkmış oldu.
30.11.2009, yepyesil

Wetransfer

1- Basit ve kullanışlı bir ara yüze sahip, 2GB'a kadar dosya transferine olanak sağlayan, kayıt mayıt gerektirmeyen güzide bir site… Atıyorsun dosyayı, yazıyorsun alıcının email adresini gönderiyorsun..
Pek şahane…
01.02.2010, kartonpierre

Blackberry

3- Kuzey Amerika’da milletin elinde dolaştırdığı, internet bağlantılı cihaz. Arkadaşlarla sürekli on-line bağlantıda olma vesilesi.
Yani özgürlük yaratma iddiasında sunulan bir teknolojik pranga kendisi.
25.06.2003, dreamer

Youtube

1- Vidyo paylaşmak için ve seyretmek için bir web sayfası. Ünlü grupların kliplerinden, komşunuzun dört yaşındaki kızının köpekle oynamasına, iki Çinli arkadaşın webcam önünde çeşitli boy band şarkılarına eşlik etmesine kadar her türlü şey var.
18.11.2005, wpi

iPad

5- Fena trend olacak, demedi deme. Nasıl kimlik kartı ve iPhone'u olmayana polis ceza yazıyorsa bu da o şekil olacak.
15.09.2009, elcezire exclusive

8- Bir Apple çalışanının hakkında ''aletle nasıl etkileşime gireceğinizi duyduğunuzda çok şaşıracaksınız'' dediği cihaz. Anlaşılan yine bomba bir şey geliyor Apple'dan.
25.12.2009, funkypepper

13- "islate" adıyla çıkacağı hakkında söylentiler dönen cihazdır.
05.01.2010, prf quirrel

Instagram

2- Sosyal ağları kullanarak hipster efektli fotoğraf paylaşma uygulaması. Gayet eğlenceli.
22.10.2010, dirk pitt

3- Hanımlar müjde! Death cab for cutie'yi tanımak zorunda değilsiniz, yalnızca Instagram yükleyerek indie camiasının göbeğine düşebilirsiniz.
Şimdi sıçtık.
29.10.2010, editoredit

Vine

6- Twitter'ın videolusu. 6 saniyelik veya daha kısa ses kayıtlarınız ile videolarınızı sonsuz bir döngü içerisinde paylaşmanıza olanak sağlayacak yeni bir platform. Sanırım Instagram'ın verdiği desteği (tweet'leriniz üzerinden, yeni bir sayfaya gitmeden, fotoğrafları görebilme) çekmesinden sonra fotoğraflarınızı düzenlemeniz için kendi sistemini getiren Twitter bu sefer de farklı bir kulvarda şansını deneyip kısa kayıtlarınızın peşine düşmüş.
Şimdilik yalnızca iPhone ve ipod touch üzerinden kullanılabiliyor.
24.01.2013, demcan

10- Twitter’ın değil de Instagram’ın videolusu. Ben çok sevdim. İlerleyen zamanlarda malzeme çıktıkça gayet güzel video paylaşımları yapılacaktır. Bence tutacak, tutar yani.
26.01.2013, balikci torunu

Pinterest

1- Görsel paylaşım sağlayan bir internet sitesi. İster kendi çektiğin ya da Google’ladığın görselleri başlıklar altında sunuyorsun. Başkalarının görsellerinde beğendiğini kendi sayfana da alabiliyorsun. Benzerini görmedim ama fikir olarak ilginç.
24.01.2011, vanilya

3- Akıllara ziyan bir site. Her fikir mi yaratıcı olur, her resim mi güzel olur kardeşim, ağzımın suları akıyor resmen.
12.05.2011, oceanus

Şehirfırsatı Groupon

1- Her gün yeni bir fırsat teklifi vererek, eğer yeterli alıcıya ulaşabilirse o günün fırsatını %90a varan indirimle müşterilerine sunan kollektif satın alma sitesi.
23.04.2010, plainwalker


3- Az önce 1 tl’ye sinema bileti reklamına tıklayarak keşfettiğim site. Şehirlere özel indirim portalı. Restoran, sinema, spor güzellik ve bakım gibi birçok alanda indirimleri mevcutmuş.
24.04.2010, bradpittstopta


Markafoni

3- Şayet doğru düzgün işlenirse ve güzelce yol alırsa, Türkiye internet mağazacılığının tozunu attıracak bir alışveriş sitesi. Kuzenim davetiye yolladı diye girdim. Şimdilik pek bir şey yok ama, fiyatlar gerçekten güzel. O markaların o fiyatlara alınabilmesi normal şartlar altında imkânsız. Güzel düşünülmüş. Yalnız çeşit ve marka olanağının arttırılması lazım, böyle bir yere varılmaz.
12.09.2008, nuage

Angry Birds

2- Şimdiye kadar iPhone'da para verip aldığım ilk oyun. Lite versiyonları bana yetiyordu sıkılınca siliyordum ama bu gerçekten farklı. Şarj izin verdiği müddetçe oynanabilecek oyun. 99 cent'e 1000 kat eğlence.
24.03.2010, nicotinell sakizli muhallebi

3- Kafayı yedirten oyun. Manyak gibi kuş fırlatıp domuz öldürme çabası içindeyiz abla-kardeş. Bir yandan da "viriii viriii" diye naralar atıyoruz.
08.04.2010, askim bunlar cips

Google

8- Gördüğüm en iyi arama motoru. Ayrıca şu ana kadar ne aradıysam da önüme sundu, helal olsun... Halt etmiş Yahoo ve Altavista... Sefam olsun.
15.02.2001, caesar

18- Ben anlamadım arkadaş, bu makinenin hızı nedir n’oluyoruz...
Hayır ne zaman aradın da ne zaman yüklendi sayfa? 28.800bps ile bağlanmışım deneysel takılıyorum zaten internette, sen bana getirmişsin 0,1 saniyede sonuç sayfası... Süper, taptığım arama şeysi. 

21.05.2001, mengus

Yemeksepeti

2- Faydalı olduğu kadar keseye de zararlı. Aha teknoloji diye abanıyorsun pizzaya. Sipariş yanlış gelirse süper oluyor yalnız. Daha sonra istediğin zaman beleş olarak yolluyorlar aynısını. Maillere cevap da veriyorlar. Tavsiye etsem mi etmesem mi bilemedim şu an.
26.05.2001, kalessin

8- İki hafta kadar önce keşfettiğim yaratıcılık dehası bir site. Hiçbir şey sipariş etmeyecek bile olsam gider menüleri incelerim. Çok zevkli, insanı hem acıktırıyor, hem doyuruyor.
16.10.2001, mutercim

Kaynak: Ekşisözlük


1 yorum:

  1. güzel ve eğlenceli bir yazı olmuş, tebrikler

    YanıtlaSil