Ocak 2014'ten akılda kalanlar

2014'ün ilk ayını da geride bırakmaya hazırlanırken, bir ay boyunca pazarlama iletişimi ve internet alanlarından aklımda kalan olayları, işleri, mecraları sıralamak istedim. "Bir ay boyunca sadece bunlar oldu" anlamında değil tabii ki, sadece aklıma yer edecek kadar dikkatimi çekmiş olaylar bunlar. Konuyla ilgili bir not daha: Sadece Türkiye'yi baz aldım; küresel gelişmeler saymakla bitmez zira...


5651 sayılı internet yasası güncellemesi ve engellenen siteler

İnternetin ve insanın ruhuna pek uygun olmayan bu güncelleme, haliyle bu ayın en önemli gündemiydi. 18 Ocak'ta "internetime dokunma" eylemiyle protesto edildi, önemli sivil toplum kuruluşları konuyla ilgili açıklamalar yaptı. Tam o sırada, bu açıklamaların işe yaramayacağını yüzümüze vururcasına yeni engellemeler geldi. Vimeo, Soundcloud, Vagus.tv gibi sitelere erişim engellendi. Bu cephede olumlu bir gelişme yok yani.



Başbakan'ın hologram marifetiyle belirmesi

Başbakan'ın böyle ileri teknolojiyle İzmir'deki mitingde belirmesi dünya basınında da çokça konuşuldu. Ben sevdim bu olayı, açık konuşayım. İnternetin kötü çocukları tarafından "Hülooğgram" diye adlandırılan bu videonun yeniden kurgulanmış versiyonları da çıktı, çıkmaya devam edecek.



Etohum'un seçtiği 15 girişim

Etohum, her yıl yaptığı gibi, gelen başvurular arasından seçtiği 15 girişimi açıkladı. Bu girişimlerin çoğunun yemek ve paylaşım ekonomisi alanında faaliyet gösterdiği / göstereceği görülüyor. Ayrıntıları merak edenler için 2014 Etohum girişimleri.

Kavgada kafaya iPad fırlatmak

Muasır medeniyetler seviyesine çıktığımızın en büyük göstergesiydi bu olay. TBMM'deki bir kavgada bir milletvekilinin kafasına iPad fırlatılması ve mağdurun bunu gerçek zamanlı olarak Twitter'dan duyurması, neresinden baksanız teknolojik bir ülke olduğumuzu gösterir. Gurur verici.



İki yeni haber sitesi

Uzun süredir beklenen Aljazeera Turk, haber sitesini ve online dergisini 22 Ocak'ta yayına soktu. Bunu yaparken de Twitter reklam bütçesine hiç acımadığını gösterdi... Yayına başlayan bir diğer haber sitesi de, yayın yönetmenliğini Erdal Güven'in üstlendiği diken.com.tr.

Dikkat çeken yeni siteler

Aslında birkaç aydır yayında olan Line.do, bu ay gerçek potansiyelini göstermeye başladı. Büyük işler yapacağı kesin.

"Kısacası iyi insanları bir araya toplamak, belki de yıllar sonra oluşacak bir güzel esnaflar dizini oluşturmak istiyoruz" diyen iki ev arkadaşının kurduğu bir site olan güzelesnaf.com da dikkat çeken iyi niyetli bir iş.

Bir diğer iyi niyetli site de, "%100 yaşam rehberi" sloganıyla ve Lotus Medya desteğiyle yola çıkan Gerekeni Yap! Bol yazarlı, iyi bir içerik sitesi gibi duruyor. Sitenin tasarımını da ayrıca sevdim.



Fotoğraf paylaşımı yapan Twitter hesaplarının yükselişi

Yurt dışından örneklerini gördüğümüz, telif hakkı gibi bir derdi olmayan Twitter hesaplarının Türkiye versiyonları da çoğalmaya ve ilgi görmeye başladı. Kaynak belirtmeden, izin almadan yapılan bu işin sonu nereye varacak bilmiyorum. Popüler oldukça başın belaya girme ihtimali var.

Dikkat çeken reklamlar / kampanyalar

Garanti Bankası Cep Şubesi

Markaların mobil uygulamaları biraz sorunlu bir konu. Yapımı fazla zaman / para yer, tanıtımı yine para yer ama bu uygulamaların kullanıcıya ulaşması pek kolay olmaz filan. Garanti Bankası da daha başarılı bir hedefleme için, sadece cihazlarında bu uygulamanın yüklü olmadığı kişilere ulaşmak istemiş. Ve aşağıdaki videoda göreceğiniz olaylar gelişmiş... İşin sahibi Punch adında bir ajans. Daha önce adını hiç duymamıştım, muhtemelen yeni bir ajans. İşin kreatif direktörü, önceden Rabarba'dan tanıdığımız Ali Musa Paça. Bu da, önümüzdeki günlerde böyle ses getiren yeni işler göreceğimiz anlamına geliyor.



Doğadan, Bay Hastalık

Plasenta imzalı Doğadan reklamı.



Sergen ve n11.com

Sergen Yalçın, çocukluğumdan beri hayran olduğum biri. Rabarba imzalı bu reklamdaki hallerini de sevdim tabii ki.



!f 2014 tanıtım filmi

!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali'nin, Rafineri imzalı tanıtım filmi. Sevdim mi sevmedim mi pek emin değilim ama aklımda yer etmiş işte.



Dijitalin Atası

IAB Türkiye tarafından düzenlenen Mixx Awards Türkiye için hazırlanan bir kampanya. Twitter ve Instagram'da #dijitalinatasi etiketiyle katkıda bulunulan kampanyanın sonunda bir de "Dijital Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü" hazırlanacak. Ajans yanılmıyorsam Karbonat. Web sitesi de şurası.



TRT'nin Twitter'daki eski sevgili tribi

TRT'nin, resmi Twitter hesabından eski dizisi Leyla ile Mecnun'un yapımcılarına attığı bu trip daha uzun yıllar unutulmaz.



Trip demişken...

Demet Akalın'ın bu tweet'i, insanlara özel mesaj atarken iki kere daha düşünmeme neden olacak.



Telefon siparişi verip hıyarla yüzleşen adam

Aslında bunun bir markanın reklamı olmasını bekledim ama olmadı. 900 liraya telefon siparişi verip, gelen kutuda bi adet hıyar bulan adam... E-ticarettte yeni açılımlar... Hatırlamak isteyen olursa şurada.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder