Şubat 2014'ten akılda kalanlar

Geçtiğimiz şubat ayı boyunca pazarlama iletişimi ve internet alanlarından aklımda kalan olayları, işleri, mecraları sıralamak istedim. "Bir ay boyunca sadece bunlar oldu" anlamında değil tabii ki, sadece aklıma yer edecek kadar dikkatimi çekmiş olaylar bunlar. Konuyla ilgili bir not daha: Sadece Türkiye'yi baz aldım; küresel gelişmeler saymakla bitmez zira...

Google’ın Ertem Eğilmez doodle’ı

Ertem Eğilmez'in 85. doğum yıl dönümünde yapılan bu hareket güzel bir sürpriz oldu, gönüllere dokundu.




“Home of...” kampanyası ve beraberinde getirdiği tartışmalar

Türkiye’nin bu yılki tanıtım kampanyası Emrah Yücel’e verildiğinde ‘liyakat’ tartışmaları başlamıştı zaten. Geçtiğimiz ay duyurulan “home of...” kampanyası bu tartışmaları iyice alevlendirdi. Klasik “buna mı verildi o kadar milyon dolarlar” geyiğini bir kenara bırakalım, diken.com.tr’de kampanya ve özellikle görseller hakkında ciddiye alınması gereken analizler yapıldı. Merak eden gözatabilir.



Yeni kurulan ajanslar

Karpat Polat, aylardır beklenen ajansını nihayet duyurdu. Kim çalışır, müşterileri kimler henüz net bir bilgi yok ama dünyanın en yaratıcı reklamcılarından biri olarak gösterilen Karpat Polat’ın sahalara dönmesi güzel bir şey. Yolu açık olsun. Karpat.com

Yeni kurulan diğer bir ajans da Kramp. Leo Burnett İstanbul’un eski başkanı Ahmet Akın ve son olarak Vietnam’da gördüğümüz Serkan Balak ortaklığında kuruldu. Onların da yolu açık olsun.

Manual Effect manifestosu

Çoktandır ‘atarlı giderli’ ajans manifestosu yayınlanmıyordu, Manual’in tam sayfa ilanı ilaç gibi geldi. İçeriğin dışında, “Hürriyet’e tam sayfa ilan veren ajans karizması” da bambaşka bir şey olsa gerek. Detay isteyen olursa tıklayabilir.



Ses kayıtlarıyla ilgili geyikler, açılan siteler
İnternetle bir şekilde ilişki kuran herkes, yıllar geçse de Şubat 2014’ü “dizi bekler gibi akşamları yayınlanacak ses kayıtlarının beklendiği günler” olarak hatırlayacak. Yasaldır, değildir tartışmasına burada girmek mantıksız tabii. Bildiğim, çok fena geyiğin döndüğü.

Levent Erden’in sosyal medya uzmanı oluşu

Yaklaşık 170 yıldır reklam sektörünün duayenlerinden biri sayılan Levent Erden’e, NTV’de konuk olduğu bir programda unvan olarak sosyal medya uzmanlığının uygun görülmesi ayrı komik, abinin buna isyanı da apayrı komikti.




Mixx Ödülleri

Mixx ödül töreni 18 Şubat akşamı yapıldı. Tam da internet yasasının onaylandığı saatlere denk gelince, ödülde bir iki kelam edilir diye bekledim ama safmışım... Altın Mixx kazanan işleri merak eden olursa şurada.

Anlayamazsınız fırtınası

13 yaşındaki bir çocuğun, kendisine alınan 100 bin euro değerindeki tekneyle ilgili olarak (hatırlayınca tekrar hayata küstüm, bu yazıyı tamamlayınca Beyoğlu sokaklarındaki meczup ve boş vermiş bir hayata başlangıç yapacağım) verdiği demeçteki “anlayamazsınız” lafının trend olması marka ve ajansları adeta çıldırttı. Memlekette bu kalıbı kullanmayan marka kalmadı (iyice coştum şu an). Bu işlerden örnekleri (hâlâ) görmek isteyen varsa şuraya göz atabilir.

Pozitron’un 100 milyon dolara satılması

Mobil teknoloji şirketi Pozitron’un, 3 Şubat’ta Monitise tarafından 100 milyon dolara satın alınmasını en az bir hafta konuştuk. Konuşulmayacak gibi de değildi.

Radikal’in sansür uygulaması

Yine internet yasasının (popüler ismiyle tabii) gündemde olduğu günlerde, Radikal Online, ileride ‘case study’ olarak gösterilecek bir uygulamaya imza attı: 4 Saat. Proje ve detaylar bu linkte.




Koçtaş’ın Sevgililer Günü ilanları

Her reklamcının içinin yağlarını eritecek, yapılmış olmasıyla sevindirecek bir işti Koçtaş’ın Sevgililer Günü kampanyası. Diğer görsellere ve diğer markaların 14 Şubat çalışmalarına göz atmak isteyen olursa, link budur.




Bridgestone’un Flappy Bird tweet’i

Yaa, Flappy Bird diye bir fenalık da atlattık şubat ayında. Nedenini kimsenin anlamadığı bir şekilde milyonlarca kişiyi müptelası haline getiren bu saçma oyun, markaların da gündemine geldi. Onların içinden Bridgestone’un bu tweet’i aklımda kaldı.




Cannes Lions’a gidecek olan jüri üyeleri

Belli oldu. Geçen yıllarda olduğu gibi yine 2 isim seçildi. Volkan Karakaşoğlu ve Alemşah Öztürk açıkhava ve basın jürilerinde görev yapacak.

fastPay reklamı

Geçen ayın -hatta son ayların- en çok tartışılan reklamı oldu fastPay videosu. “Carlsberg reklamının birebir aynısı” tweet’leriyle başlayan coşkulu süreçle reklamcılara eğlence çıkmış oldu. İşi hiçbir ajansın sahiplenmediğini (bildiğim kadarıyla) belirtmekte fayda var.



Komşuköy

Geçen ay duyduğumuz en ilginç proje de buydu. "Sanal eğlence gerçek tarım" sloganıyla karşımıza çıkan Komşuköy, bilgisayar ekranından bahçe yönetme imkanı sunuyor. Detaylar Bigumigu'da.


Şubat ayının en sevilen işi

Anadolu Hayat Sigorta'nın, Rabarba imzalı bu reklamı oldu. İşin ilginci, Youtube'daki yorumların çoğunluğunun başka ülke vatandaşlarınca yapılmış olması.


Youtube'la meşhur olan iki isim:

Köylü Ekrem

Ağustos 2013'te yayınlanan bu video, ne hikmetse Şubat 2014'te meşhur oldu ve Köylü Ekrem'i de meşhur etti tabii ki. Video üzerine günlerce konuşulabilir (konuşuluyor da zaten), sayfalarca yazılabilir (yazılıyor da zaten). O yüzden sadece videoyu eklemekle yetiniyorum.



Şehzade Mustafa'nın ölümünü anlatan teyze

Geçen ayın en çok konuşulan teyzesi olabilir kendisi. Türkiye'de dizi sektörünü ayakta tutan dinamiğin ta kendisi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder