Google’ın Ertem Eğilmez doodle’ı
Ertem Eğilmez'in 85. doğum yıl dönümünde yapılan bu hareket güzel bir sürpriz oldu, gönüllere dokundu.
“Home of...”
kampanyası ve beraberinde getirdiği tartışmalar
Türkiye’nin
bu yılki tanıtım kampanyası Emrah Yücel’e verildiğinde ‘liyakat’ tartışmaları
başlamıştı zaten. Geçtiğimiz ay duyurulan “home of...” kampanyası bu
tartışmaları iyice alevlendirdi. Klasik “buna mı verildi o kadar milyon
dolarlar” geyiğini bir kenara bırakalım, diken.com.tr’de kampanya ve özellikle
görseller hakkında ciddiye alınması gereken analizler yapıldı. Merak eden gözatabilir.
Yeni kurulan
ajanslar
Karpat
Polat, aylardır beklenen ajansını nihayet duyurdu. Kim çalışır, müşterileri
kimler henüz net bir bilgi yok ama dünyanın en yaratıcı reklamcılarından biri
olarak gösterilen Karpat Polat’ın sahalara dönmesi güzel bir şey. Yolu açık
olsun. Karpat.com
Yeni kurulan
diğer bir ajans da Kramp. Leo Burnett İstanbul’un eski başkanı Ahmet Akın ve
son olarak Vietnam’da gördüğümüz Serkan Balak ortaklığında kuruldu. Onların da
yolu açık olsun.
Manual Effect manifestosu
Çoktandır ‘atarlı
giderli’ ajans manifestosu yayınlanmıyordu, Manual’in tam sayfa ilanı ilaç gibi
geldi. İçeriğin dışında, “Hürriyet’e tam sayfa ilan veren ajans karizması” da
bambaşka bir şey olsa gerek. Detay isteyen olursa tıklayabilir.
Ses
kayıtlarıyla ilgili geyikler, açılan siteler
İnternetle
bir şekilde ilişki kuran herkes, yıllar geçse de Şubat 2014’ü “dizi bekler gibi
akşamları yayınlanacak ses kayıtlarının beklendiği günler” olarak hatırlayacak.
Yasaldır, değildir tartışmasına burada girmek mantıksız tabii. Bildiğim, çok
fena geyiğin döndüğü.
Levent Erden’in
sosyal medya uzmanı oluşu
Yaklaşık 170
yıldır reklam sektörünün duayenlerinden biri sayılan Levent Erden’e, NTV’de
konuk olduğu bir programda unvan olarak sosyal medya uzmanlığının uygun
görülmesi ayrı komik, abinin buna isyanı da apayrı komikti.
Mixx Ödülleri
Mixx ödül
töreni 18 Şubat akşamı yapıldı. Tam da internet yasasının onaylandığı saatlere
denk gelince, ödülde bir iki kelam edilir diye bekledim ama safmışım... Altın
Mixx kazanan işleri merak eden olursa şurada.
Anlayamazsınız
fırtınası
13 yaşındaki
bir çocuğun, kendisine alınan 100 bin euro değerindeki tekneyle ilgili olarak (hatırlayınca
tekrar hayata küstüm, bu yazıyı tamamlayınca Beyoğlu sokaklarındaki meczup ve
boş vermiş bir hayata başlangıç yapacağım) verdiği demeçteki “anlayamazsınız”
lafının trend olması marka ve ajansları adeta çıldırttı. Memlekette bu kalıbı
kullanmayan marka kalmadı (iyice coştum şu an). Bu işlerden örnekleri (hâlâ)
görmek isteyen varsa şuraya göz atabilir.
Pozitron’un
100 milyon dolara satılması
Mobil
teknoloji şirketi Pozitron’un, 3 Şubat’ta Monitise tarafından 100 milyon dolara
satın alınmasını en az bir hafta konuştuk. Konuşulmayacak gibi de değildi.
Radikal’in
sansür uygulaması
Yine
internet yasasının (popüler ismiyle tabii) gündemde olduğu günlerde, Radikal
Online, ileride ‘case study’ olarak gösterilecek bir uygulamaya imza attı: 4
Saat. Proje ve detaylar bu linkte.
Koçtaş’ın
Sevgililer Günü ilanları
Her
reklamcının içinin yağlarını eritecek, yapılmış olmasıyla sevindirecek bir işti
Koçtaş’ın Sevgililer Günü kampanyası. Diğer görsellere ve diğer markaların 14
Şubat çalışmalarına göz atmak isteyen olursa, link budur.
Bridgestone’un
Flappy Bird tweet’i
Yaa, Flappy
Bird diye bir fenalık da atlattık şubat ayında. Nedenini kimsenin anlamadığı
bir şekilde milyonlarca kişiyi müptelası haline getiren bu saçma oyun,
markaların da gündemine geldi. Onların içinden Bridgestone’un bu tweet’i
aklımda kaldı.
Cannes Lions’a gidecek olan jüri üyeleri
Belli oldu.
Geçen yıllarda olduğu gibi yine 2 isim seçildi. Volkan Karakaşoğlu ve Alemşah
Öztürk açıkhava ve basın jürilerinde görev yapacak.
fastPay
reklamı
Geçen ayın -hatta
son ayların- en çok tartışılan reklamı oldu fastPay videosu. “Carlsberg
reklamının birebir aynısı” tweet’leriyle başlayan coşkulu süreçle reklamcılara
eğlence çıkmış oldu. İşi hiçbir ajansın sahiplenmediğini (bildiğim kadarıyla)
belirtmekte fayda var.
KomşuköyGeçen ay duyduğumuz en ilginç proje de buydu. "Sanal eğlence gerçek tarım" sloganıyla karşımıza çıkan Komşuköy, bilgisayar ekranından bahçe yönetme imkanı sunuyor. Detaylar Bigumigu'da.
Şubat ayının en sevilen işi
Anadolu Hayat Sigorta'nın, Rabarba imzalı bu reklamı oldu. İşin ilginci, Youtube'daki yorumların çoğunluğunun başka ülke vatandaşlarınca yapılmış olması.
Youtube'la meşhur olan iki isim:
Köylü Ekrem
Ağustos 2013'te yayınlanan bu video, ne hikmetse Şubat 2014'te meşhur oldu ve Köylü Ekrem'i de meşhur etti tabii ki. Video üzerine günlerce konuşulabilir (konuşuluyor da zaten), sayfalarca yazılabilir (yazılıyor da zaten). O yüzden sadece videoyu eklemekle yetiniyorum.
Şehzade Mustafa'nın ölümünü anlatan teyze
Geçen ayın en çok konuşulan teyzesi olabilir kendisi. Türkiye'de dizi sektörünü ayakta tutan dinamiğin ta kendisi.
Geçen ayın en çok konuşulan teyzesi olabilir kendisi. Türkiye'de dizi sektörünü ayakta tutan dinamiğin ta kendisi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder