Kristal Elma Yaratıcılık Festivali'ne katılmak için 7 neden

17-18-19 Eylül tarihlerinde, santralistanbul'da 26. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali var, biliyorsunuz. Yüze yakın (belki daha fazla) konuşmacı olacak, türlü türlü etkinlikler yapılacak, pazarlama iletişimi ahalisini bir araya getirecek. 
Geçen yılki deneyimlerime dayanarak, bu yılki festivale katılıp katılmamakta kararsız olan arkadaşlara yardımcı olabilecek sebepler sıraladım. 



Ortam Güzel

Konuya çok tırt bir sebeple giriş yapmışım gibi oldu ama öyle değil. Güzel ortamı var hakikaten. Fuar soğukluğu yok, kravatlı-top sakallı insan sayısı fazla değil (Son gittiğim teknoloji temalı konferansta neredeyse kadınların bile top sakalı ve kravatı vardı). Ağaçlar, çimenler, geniş geniş uzanabileceğiniz minderler... Güzel yani. Kafa dağılıyor.

Herkes Orada

Yine nispeten ‘light’ bir neden. Ama her sektör insanının buna da ihtiyacı var, lanet olsun. Eski arkadaşlarla hasret gidermek, “Şu abla da epey kilo almış ha, evlenince salmış kendini besbelli” gibi geyikler kovalamaca, “Alamet’teki Ahmet Güzel Sanatlar’a geçecekmiş diyorlar” diye dedikoduya akmaca filan...

Networking İmkanı

Şu yaşıma kadar ‘networking’ hadisesine zerre bulaşmamış bi insanım ama meraklısı için önemli bi konu tabii. Festival alanında; dozunda, bunaltmadan yanaşabileceğiniz pek çok ‘billurlu’ reklamcı, pazarlama profesyoneli bulabilirsiniz.

Beslenmek Güzeldir

“Ben doğuştan reklamcılık dehasıyım; bir gram eğitime, bilgiye, tecrübeye ihtiyaç duymam” diyen egosu kendinden büyük abilerden değilseniz, meslek adına öğrenebileceğiniz daha çok şey var demektir. Bu yolda kapılacak her cümlenin, her deneyimin önemi var. Kaldı ki, klasik sektör geyikleri dinleyecek değilsiniz. Boş konuşmacı yok neredeyse.

Muhtemelen Bir Daha İzleyemeyeceğiniz İnsanlar

Her yıl Cannes Lions’a gidebilen tiplerden değilseniz, çoğu konuşmacıyı ilk ve son kez göreceksiniz demektir. Bi kulak vermekte fayda var. TBWA Başkanı, JWT Global Yaratıcı Konsey Başkanı, Walt Disney Başkan Yardımcısı gibi insanlardan bahsediyorum.

Küçük Dünyamızın Dışına Çıkmak İçin

Aynı işte 1 yıldan fazla çalışınca, o ortamı ‘üniversitedeki öğrenci evimiz’ kıvamına sokuyoruz. Oradan başka bir hayat yokmuş, küçük grubumuzdan başka insan yokmuş gibi bir psikolojiye giriyoruz. Birbirimizi gazlamaktan, her konunun tek uzmanı mertebesine yükseliyoruz. Her şeyi eleştiren, burun kıvıran tiplere dönüşüyoruz. İşte böyle etkinlikler, bu psikolojiden çıkmamıza yardımcı olabiliyor. Her konuşmacı kendi ülkesinin, kendi sektörünün, kendi ajansının kültürüyle geliyor.

Hiç Değilse Bu 5 Oturum İçin?

Ben olsam kaçırmazdım bu abileri / ablaları:

Andrew Keller, CP+B CEO’su ve Şirket Ortağı
James Temple, R/GA London Yönetici Kreatif Direktörü
Rene Fischer, Milk Stratejik Planlama Direktörü
David Shing,
Bridget Angear ve Craig Maw, AMV BBDO Strateji Direktörleri...

Listeye yeni eklenecek insanlar da olacaktır tabii.

“İyice coştun hacıabi, advertorial gibi yazı yazdın” diye aklından geçiren arkadaşlar olabilir. Kendilerince haklı nedenleri de vardır. Ama bu etkinliğin artıları eksilerinden fazla bana göre. Gönül isterdi ki daha ucuz olsun, alkol su gibi aksın, her gidene Maslak Büfe’den yüzde 30 indirim çeki verilsin filan. Maalesef yapacak bir şey yok, tadını çıkarmaya bakmalı.

Daha fazla bilgi için: kristalelmafestivali.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder