2012'de videolarla tanıdığımız güzel insanlar

Geçen yılki benzer derlememe şöyle başlamıştım: "İnternetin bana göre en önemli işlevini -kıyıda köşede kalabilecek yetenekleri, güzellikleri bizlerle buluşturma işlevi- az çok yerine getirdiği bir yıl oldu 2011..." Çok şükür, 2012'de de böyle farklı insanları tanıttı bize internet. Herhangi bir istatistik gözetmedim bu videoları seçerken. Yani 2012'nin en çok izlenenleri gibi bir iddiası yok bu derlemenin.



Oğlum bak git, hesap makinesiyle çekilmiş gibi bir kaliteye sahip ama içerik olarak gayet net. Videoda her şey olması gerektiği gibi: Ergen ergen gibi, adam adam gibi... Yılın en popüler videosu buydu sanırım. Parodileri yapıldı, tişörtü yapıldı, hatta koca koca adamlar filmini bile yaptı bunun.




Bir 'bir anda coşan ve ağzının payını alan çocuk' daha tanıdık geçtiğimiz yıl. Küfürle coşkunun zirvelerine çıkarken yere kapaklanmak; Şebnem Ferah şarkısı gibi. Yalnız, epeyce uğraşılmış bir prodüksiyon:




Coşmuşken ruh hali aniden değişen biri daha. Kaza yapan abla ve ilk izlediğimde "geri geri niye koşuyor ki" dedirten fıtı fıtı koşuşu, müzik...




Hasan Mezarcı'yı aslında tanıyorduk ama böyle değil. Bir dönem milletvekili olarak akşam haberlerinde filan gördüğümü hatırlıyorum; fıkrasına gülünmeyen adam kimliğiyle karşıma çıkınca şaşırdım. Toplum tarafından anlaşılmamanın acısını da iliklerime kadar hissettim. Gülüşüne ayrıca hasta oldum; ıhı hı ıhı...




Geçen yıl, bunca video içinde belki de en çok güldüğüm aşırı yüksek bütçeli Suavi taklidiydi. Bu dev prodüksiyondaki iki kişiyi de ayrı ayrı sevdim; Taklit on numara zaten ama çeken kişinin kopuşları da bitirdi beni... Saolun.




Zalım Azat ve onun doğuştan gelen ve bitmek tükenmek bilmeyen çilesi ve yürek yakan cover parçası bana nedense Emrah Serbes'in Erken Kaybedenler kitabını hatırlattı; en çok da, sensörlü ampulün kendisine tavır aldığını düşünen çocuğun anlatıldığı öyküyü...




Abonelik ve beğeni üzerine Facebook sohbetleri yapan üç örnek genç. TV programına bile çıktılar.




Şanzelize Cafe ahalisi ve DJ Apo'yu da çok sevdik. Bu videonun arkasından şu ana kadar 5 tane daha geldi ve her seferinde kafedeki kız sayısı biraz daha arttı.




Şu sokak röportajları ne geyikçilerle tanıştırdı bizi! Sokaklarımız, kendilerine mikrofon uzatılmasını bekleyen geyikçi abilerle dolu. "İki sıfır, i-ki sı-fır"




Yine bir sokak röportajı ve 2012'nin son günlerine damgasını vuran isyankar abi. Aslında bu videoda iki tane güzel insan var; birincisi isyan eden, ikincisi de bu haberi güzel güzel, sakin sakin sunan spiker.




Yılın son günlerinde tanıdığımız bir grup güzel insan daha vardı. "Cingıl cingıl bellerine" diye türkü söyleyip eğlenen bir grup. Gülmece Bunlar isimli hesaptan yüklenmiş Youtube'a; gerisi gelir umarım.




Kalçaya odaklanan kameraman. Profesyonelliği bir kenara bırakarak içgüdüleriyle hareket eden bu abiyi de kutluyoruz. Literatüre "omuz çekim, bel çekim" gibi tekniklerin ardından afedersiniz "göt çekim" kavramını da kazandırdı.




En büyüğünü en sona bıraktım. İnsan, başından sonuna kadar acayip acayip küfürler edilen bir videoyu hemen her gün izler mi? İzliyormuş demek ki. Elimde değil. Küfreden bir topluluk bu kadar şirin olabilir mi? Oluyormuş demek ki... Tabii çok ayıp böyle şeyler. Blogu okuyan aileler ve çocuklar etkilenmesin bunlardan. Ooo hem de nasıl kötü şeyler bunlar.




Şu anda hatırlayamadıklarım olabilir, aklıma geldikçe eklerim yine.

Benzer yazılar:
2011'de Videolarla Tanıdığımız Güzel İnsanlar
2010'da Videolarla Tanıdığımız Güzel İnsanlar
2009'da Videolarla Tanıdığımız Güzel İnsanlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder